TOEFL resultaten

Jag har fått veta resultaten från toefl nu :D Och nu har jag ännu mer bevis på att jag är smart :P Jag fick 110 av 120 poäng! På läsförståelsen och hörförståelsen hade jag full pott med 30 poäng av 30 möjliga på båda delarna. På tal-delen fick jag 26 av 30 och skriv-delen 24 av 30. Det kom egentligen inte som nån större överraskning att jag fick sämre poäng på tal och skrivdelen eftersom jag är medveten om att jag är bättre på att förstå engelska än att själv uttrycka mej på det. I vanligt vardagstal funkar det naturligtvis helt okej men när det kommer till akademiska ämnen så kommer jag helt enkelt inte på de ord jag behöver. Jag får ordblackouter. Men jag gjorde ju inte så illa ifrån mej ändå :P så det är ju inte hela världen. Man kan ju öva upp sin talförmåga dessutom =)

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: mamma

Du är ju min dotter så då kan det inte gå dåligt.

Snygg bakgrund.

Kram

2009-03-17 @ 21:43:51
Postat av: Helen

Haha :P

Tack, jag tyckte det var dags för lite förändring igen.

2009-03-18 @ 08:26:16
URL: http://helenamark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0