Tenta resultaten

Nu har jag fått veta resultaten på alla tentorna jag skrev i förra veckan och jag är väl lite besviken på mej själv och lite blev som väntat. På kanji och praktiskt språkfärdighet (hörförståelse) så fick jag vg på båda tentorna och det var ju trevligt :D Det kändes som om jag borde få det när jag skrev dom men man kan ju aldrig vara helt säker, det kan ju smyga in sej en massa slarvfel. Läsförståelsen kände jag redan när jag skrev den att jag skulle behöve en himla massa tur för attd et skulle bli ett vg på den, och det hade jag inte så det blev ett godkönt på den. Men det var helt okej ändå känner jag. Den tentan hade jag inte pluggat alltför mycket inför om man säger så. Sen den jag blev mest besviken på var textkurs tentan, den som baserades på läroboken med en blandning av grammatik och ordförståelse och allt möjligt. Jag hade ett och ett halvt poäng ifrån vg och det var iaf slarvfel värt tre poäng på den, så där blev jag sur på mej själv. Jag måste verkligen tänka på att ta det lugnt när jag skriver tentorna, jag har ju inte direkt bråttom så varför stressar jag? Men men, då vet jag ju att jag måste tänka mer på det nästa gång. Men allt som allt blev det alltså två vg och två g, vilket inte är helt fy skam :)

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0