God lätt lunch

Igår gjorde jag en väldigt god lunch, som dessutom var lätt att göra. Jag hade nämligen tröttnat på allt vad jag brukar äta så jag funderade på vad jag hade som jag inte brukar använda så mycket. Och då kom jag att tänka på couscous. Så nästa fråga, vad ska jag ha till couscousen? Jo, lax. Jag hade sån där styckfryst laxfilé i frysen så jag tänkte att om jag bakar den i ugnen och gör i ordning couscousen och hackar lite morot och sallad så får jag en bra couscous sallad. Jag var bara tvungen att gå till affären och köpa en gräddfil så att jag kunde göra en sås till också, för enbart den salladen hade nog kunnat bli lite tråkigt. Men jag körde igång, och jag bestämde mej för att jag villa ha en kall sallad så jag gjorde iordning laxen först och låt den stå en stund. Så skivade jag morot tunt och skar upp lite sallad medan vattnat till couscousen kokade upp och sen fick stå så att couscousen fick svälla. Jag rörde ihop gräddfilen med en påse vitlöksdippulver och sen blandade jag ihop allt utom såsen, den la jag ovanpå. Efter att jag smakat så kom jag fram till att en pressad citron i såsen eller på laxen hade kunnat göra det bättre, men det var gott som det var ändå :D Kolla själva, blir ni inte lockade att äta det?


Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0