Tillgång till dator!

Jag har tillgång till dator just nu så jag tänkte skriva en liten uppdatering här på bloggen. Det är nu tisdag och jag har alltså deltagit i fastighetsmäklarjobbet i två dagar. Jag kom hit i söndags redan men då jobbade vi ju inget. Men jag måste säga att jag tycker att det verkar vara ett kul yrke så jag tror att jag ska satsa på det. Hittills har jag fått vara med vid två intag/värderingar, det är alltså första gången man träffar en eventuell kund och kollar upp huset/lägenheten och kommer fram till ett ungefärligt pris som man skulle kunna sälja det för. I det här skedet är det inte bestämt att det ska säljas utan det kan vara folk som har funderingar på att flytta så småningom och är lite nyfikna på vad de skulle kunna få för det. Så än har vi inte fått uppdraget. Sen har jag fått skriva in lite uppgifter och husbeskrivningar om olika objekt i mäklar-dataprogrammet och lite andra småsaker. Just nu är vi på kontoret i Strängnäs och ska sova över här för att imorgon åka till kontoret i Stockholm så att jag får se hur det ser ut där också. Så Pia, min syssling, har verkligen varit jättesnäll och försökt visa mej så mycket som möjligt av vad yrket går ut på. Så det här har hittills varit en jättebra erfarenhet och det verkar som om resten av veckan kommer bli lika bra!

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0