Stopp i rören!

Jag har fått stopp i rören! Eller ja, inte riktigt stopp ännu, men det rinner jättesegt igenom och när jag skulle släppa ut diskvattnet började skummet stiga i vasken när jag skulle spola ner det ur diskhon. Jag anade detta komma jag jag ju tyvärr meddela också. För när jag sköljde grejerna rann vattnet rätt trögt ur vasken så jag bestämde mej för att helt enkelt lyfta på silen och kolla hur det såg ut där ifall jag kunde göra nåt åt det. Och minsann, det var fullt av svart gegs, skitäckligt! Det var inte jag som sköljt ner det där för det såg ut att ha legat där länge. Jag fick använda en gaffel för att försöka få upp allt, för det var itne kletigt gegs egentligen, utan mer fast, typ halvt förmultnade matrester eller vad det nu är som fått ligga där. Jag gjorde rent så gott jag kunde och skruvade fast silen igen och vattnet rann nu snabbare ur vasken i alla fall. Men jag tänkte att såg det ut så under silen ser nog itne resten av rören speciellt mycket bättre ut. och som sagt så verkar de ju inte vara det efter hur det blev när jag släppte ut diskvattnet. Usch, det blir till att ringa bovärden imorrn och tala om detta s att det blir fixat innan det är helt stopp i rören.

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: mamma

Hur smakade gaffeln sedan? Det blir många nya erfarenheter med eget boende. Vänta tills det blir stopp i toaletten eller fläkten tar eld.

Kram

2009-01-30 @ 18:52:34
Postat av: Helen

jag diskade faktiskt gaffeln efteråt, lite sunft förnuft har jag allt :P Fast jag hoppas att jag slipper uppleva att fläkten tar eld, det vore nog aningen mer än ad jag kan hantera.

2009-01-31 @ 17:03:51
URL: http://helenamark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0