Flytt = städa!

Jag har kommit på att jag tycker det är jättetråkigt att flytta till ett nytt ställe. När man väl är klar med flytten är det säkert jättebra men den där tiden när man hela tiden måste plocka upp en massa saker och ställa på rätt plats eller hitta en plats för det påminner alltför mycket om att städa sitt rum. Så det är jättetråkigt just nu. Jag har fortfarande alla kläder att hänga in i garderoben och jag måste diska alla nyinköpta glas och tallrikar och sånt och ställa i ordning i hyllorna och så vidare. Det är till och med roligare att plugga! Vilket i och för sej är bra att jag tycker för då kanske jag klarar tentorna :P Men jag måste ju ändå göra klart i lägenheten nån gång. Jag har fortfarande en lådhurts och ett sängbord att bygga ihop och jag har en massa tomma kartonger och påsar överallt i lägenheten som jag inte riktigt vet var jag ska göra av än. Alla lådor ska ner i källaren eller nåt sånt för där finns det släng för sånt men jag har inte riktigt hittat dit än eftersom jag knappt rört mej utanför min dörr. sen måste jag gå och handla också för jag har inget diskmedel än och jag behöver kylvaror m.m. Jag har alltså en hel del att göra idag. Som tur är skiner i alla fall solen och det är fint väder i Göteborg.

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: Kath

grattis till nya lägenheten! när allting väl är på plats kommer du att vänja dig snabbt :)

2009-01-06 @ 23:31:07
URL: http://yccmk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0