Ny skola

Vet nu hur udda det känns när telefonen ringer, jag svarar, och i andra änden är en av mina lärare? Faktiskt inte så udda som man kan tänka sej :P Men det hände mej idag iaf. De satt nämligen och kollade igenom vem som skulle få åka till vilken skola och på nåt sätt måste nån komplikation uppstått för anledningen till att de ringde var för att fråga om jag kunde tänka mej att gå på ICU (International Christian University) i Tykyo istället för Tokyo Gakugei som det var preliminärt bestämt. Förmodligen, och det är bara min gissning, så hade inte den de först erbjudit platsen på ICU gjort eller skulle göra TOEFL testet, vilket är ett krav för att få komma in där. Det ska jag ju göra då, nästa vecka på fredag, så därför frågade de mej om jag kunde tänka mej att åka dit istället. Hon smickrade mej lite genom att säga att de brukar skicka en av sina bästa elever till ICU, och jag har ju rätt bra betyg. Sånt går alltid hem hos mej :P Eftersom jag egentligen inte har nån direkt anledning till att gå på just Tokyo Gakugei, kan jag lika gärna gå på ICU, så jag sa ja, jag kan tänka mej att åka dit. Fast en sak som faktiskt är bättre med ICU är att det är blandade klasser där med japanska och utländska studenter. På de flesta andra universitet är det separata klasser för utbytesstudenter. Min lärare sa också att ICU ligger i väldigt fina omgivningar och det är ju alltid trevligt :D Det är en mindre skola än Gakugei, men man får bättre och lättare kontakt med de andra studenterna på ICU sägs det, så det kan nog bli roligt där också :D Jag är som ni vet en väldigt positivt människa!

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0