Jag tror jag fick det! :D

Nu är intervjun klar och det preliminära beskedet är att jag får åka till Tokyo Gakugei! Det var mitt andrahandsval, men det gick ungefär på ett ut mellan mina första tre val, jag vara bara tvungen att numrera dom på nåt sätt och eftersom jag känner folk i Osaka trakten valde jag det som nummer ett. Men nu har jag ju bara fått ett skäl att åka till Osaka på utflykt nån evcka istället :D Sen så vet jag nu att av oss femton som fick gå på intervju så var jag på sjunde plats i betygsordning. Alltså bara sex pers i klassen har högre betyg än mej :D (jag tror inte att nån med högre betyg lät bli att söka, men man vet ju inte så det är möjligt att det är fler som har högre betyg). Fast jag måste erkänna att jag är lite besviken, jag hade gärna varit ännu lite högre upp på listan, typ tredje plats iaf. Jag vet att det är dumt av mej att vara det, men ändå. Men men, om jag hade velat det riktigt mycket så borde jag ha pluggat mer än vad jag gjorde så jag får skylla mej själv och glädjas åt en sjunde plats :P Men det är också orsaken till att jag fick mitt andrahandsval, de som hade högst betyg fick sina förstahandsval och när då Osaka universitets platser fyllts upp så fick jag Tokyo istället. Fast när jag hunnit tänka på det ett tag och smälta det så är jag ritkigt uppspelt över att få åka till Tokyo. Jag menar, det är ju en skithäftig stad!! Plus att jag känner iaf en av utbytesstudenterna som är i Sverige nu som går på den skolan. Plus att fyra till ifrån min klass ska till Tokyo Gakugei, och sen kommer jag lära känna en himla massa människor från hela världen när jag väl är där! så det finns egentligen bara positiva saker med allt :D Men som sagt, det är bara preliminärt än, det kan ändras, men det är inte troligt :P

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: mamma

Grattis!!!!!!!

2009-02-13 @ 08:49:48
Postat av: Kath

oh, grattis! :D är sååå avundsjuk, men samtidigt glad för din skull.

2009-02-13 @ 23:37:28
URL: http://yccmk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0