Fettisdagen!

Snacka om att det varit en fet tisdag idag! (särskrivning med flit där) Det började bra med vanlig frukost bestående av några mackor, sen en baguette till lunch. Lite yoghurt och en banan till mellanmål när jag kom hem. Men när jag sen väl kom till scouterna så var det nyttiga slut. Just på grund av att det är semledagen idag så hade jag förberett med lite semleingredienser för min patrull, men först lärde vi våra scouter knopar, sen gjorde vi semlor som det slutade med att vi åt med händerna bakom ryggen :P blev lite av en tävling där naturligtvis Rickard vann, jag kom förvånansvärt nog tvåa, mina scouter trea och fyra och Sofia, en annan ledare, kom sist :P Sen till ledarfikat var det rena festen! För det första är det alltid någon ledare som har i uppdrag att ha fika med sej, och det var Wictor den här gången. Han hade med sej såna där goda havreflarn med choklad på. Men sen hade dessutom några andra fått med sej semlor till alla ledare från nån släkting som har ett konditori, så då blev det en till semla. Plus att det fanns kladdkaka, citronkaka och en massa frukt kvar i kyrkan från nåt tidigare evengemang som vi också fick äta av istället för att det skulle stå där och bli dåligt. så som sagt var det en massa kakor och godsaker som slank ner i min mage ikväll :P

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0