Har ni saknat mej?

Så, nu är sommaren över och jag har kommit tillrätta i Floda där jag bor och i Göteborg. Så nu tar vi upp bloggen igen :D

Jag har gått i skolan i en vecka nu, eller ja, mer noggrannt tre dagar för det är bara så många dagar hittills som jag har haft lektioner. Jag skulle vart i skolan idag också om det inte vart så att jag redan kan det dom går igenom nu, hiragana, ett av de tre japanska skriftsystemen. Dom föreläsningar som jag har haft hittills har handlat om grundläggande svensk grammatik. Fast jag kan tala om att för att vara grundläggande var det rätt komplicerat. Det låter kanske underligt att vi läser svensk grammatik i en japanska kurs, men det är inte så underligt egentligen, för vi behöver kunna förstå alla grammatiska termer som kommer användas för att effektivisera inlärningen och då är det ju lättare att lära sej dom på svenska eftersom det är vårt modersmål och vi redan kan grammatiken, det är bara att sätta namn och regler på allt.

Min klass verkar vara en rolig grupp människor. Vi är totalt 58 pers i klassen men på hälften av lektionerna kommer vi att vara uppdelade i två grupper. Så det blir nog bra.

Jaja, nu är det iaf helg för min del då och jag ska träffa en kusin idag, imorgon tror jag att jag kanske ska gå på ett basketpass på Fysiken, skolgymmet. Men vi får väl se, jag har en del grejer jag måste inhandla också, typ hårtork! Det ska jag försöka hinna med idag.

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: Rickard

Trevligt trevligt! Allt har liksom fixat sig med allt nu då? Mycket plugg också? Asså, att kunna sitt eget språk perfekt är lugnt det bästa sättet att lära sig andra språk. som sagt att veta hur ett språk är uppbyggt osv.



Hehe, om du känner avsaknad av scoutkår får du som sagt höra av dig :P Vi håller på på tisdagarna!

2008-09-05 @ 12:43:41
URL: http://haeggmeister.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0