För mycket sömn?

Jag fattar inte det här. för tredje dagen i rad har jag vaknat runt klockan nio och jag har föregående natt gått och lagt mej runt tolv och då dessutom haft problem att somna så en natt somna jag inte förrän runt halv två, men ändå så vaknade jag kvart i nio. Det enda vettiga jag kan komma på som lösning på denna frågan är att jag helt enkelt sovit för mycket det senaste så jag har ett överskott av sömntimmar eller nåt sånt. Nästa fråga blir då bara, vad ska jag göra hela dagen? Jaja, jag kommer säkert på nåt. I vilket fall bör jag plugga lite så att dom nya glosorna sätter sej. Sen ska jag kanske åka in till stan och kolla efter sovsäck och liggunderlag. Det börjar bli lite bråttom nu eftersom jag behöver ha det på fredag eftersom vi ska på hajk med scouterna då, elelr rätter sagt hajken och kämpaleken är först lördag men är några som ska åka upp på fredagen redan med all gemensam packning. Så det blir väl att åka och shoppa idag :D

I övrigt så ´var igår en jätterolig dag. Jag var på bokmässan och jag skulle egentligen ha gått med Edit, men hon mådde inte bra och kunde inte komma så jag skickade ett litet sms till Mårten, en annan scout vi känner, som jag visste skulle på bokmässan, fast han skulle gå med några andra, men i vilket fall så frågade jag om jag kunde gå med dom. Och eftersom det var Mårten jag frågade sa han naturligtvis självklart, så när jag väl kommit in på bokmässan (ta alltid ut pengar innan ni kommer till gbg om ni ska på bokmässan! bankomatkön är milslång) så ringde jag upp Mårten och letade reda på dom och så fick jag för första gången träffa Jajja och Maria. Och dom var jättesnälla och roliga. Maria var tvungen att åka vid tre och då var vi tre andra kvar en stund till på bokmässan, sen gick vi och åt thai-mat på Mårtens favoritrestaurang och det var jätetgott! Efter det hade Mårtan och Jajja bestämt sen tidigare att dom skulle gå och äta muffins på ett speciellt ställe, men när vi kom dit så var detr edan stängt, så istället gick vi till ett annat café lite längre ner på gatan som också hade otroligt goda kakor :) Sen hade klockan hunnit bli så mycket att vi var tvungna att följa Jajja till bussen som hon skulle med. Och när hon åkt så åkte jag och Mårten också hem med varsin pendel.  Men då var klockan redan kvart i sju, och då kom jag ju självklart på att jag var tvungen att gå och handla också, så som tur var har ICA i Floda öppet till 22.00 alla dagar så jag hade fortfarande gott om tid även om jag var rätt trött efter den långa dagen. Förresten, en rolig grej vi upptäckte var att på ett café vi passerade skyltade dom med kakbuffé! Ät så mycket kakor du vill för ca 60 spänn har jag för mej. Men vi var fortfarande så mätta efter maten att vi kände att vi inte skulle orka göra själ för pengarna om vi gick dit då men jag och Jajja bestämde att nästa gång hon kom till gbg så skulle vi defintivt gå dit! Kortfattat skaffade jag mej alltså igår fyra nya böcker och två nya kompisar. En väldigt bra dag alltså :)

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0