ett steg bak

Jag har gått över till den mörka sidan (they had cookies!). Nä, egentligen inte men jag känner mej lite som en förrädare när jag nu sitter här och skriver i den nya scoutskjortan istället för den fina gröna smu-skjortan. Fast samtidigt tycker jag att har dom nu bestämt att vi ska försöka ena Sveriges olika scoutförbund med likadana skjortor bör vi faktiskt använda dom också. Fast jag hade tänkt vänta till nästa termin kanske med att köpa en, men nu sa dom att alla ledare skulle ha den nya skjortan på invigningen på söndag så då var jag tvungen att beställa en. Fast en sak som jag tycker är fel är att dom har infört pojk- och flickmärken som man ska sy fast på skjortan. Om dom nu har bestämt sej för att ena alla scouter bör dom ju inte försöka dela på killar och tjejer helt plötsligt. Jag menar Sverige har inte gjort skillnad på tjej- och killscouter på väldigt många år så varför göra det nu? Det är väl ändå att ta ett steg tillbaka. Men men... förhoppningsvis försvinner det snart igen.

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0