En riktig scouthelg - del 1 Kämpaleken

Den här helgen har vart scout rakt igenom och det har varit jätteroligt! I lördags var det kämpalek och sen skulle vi hajka i närheten. Men för mej, Rickard, Wictor, Torbjörn och Maria började det roliga redan i fredags eftermiddag. Då träffades vi nämligen i Kållered missionskyrka och packade släpet med allt som vi skulle komm att behöva för hajken och även vår kontroll på kämpaleken, Kållered var nämligen med och annordnade hela kämpaleken. Så vi lastade slanor, presenningar, hinkar, fotogenlampor m.m. och sen bar det iväg mot Väröbacka missionskyrka, där vi skulle sova natten mellan fredag och lördag, och fick nyckel dit och blev visade till hajkplatsen och kollade in den och sen även platsen där vår kontroll skulle vara. Vi lastade ut de grejer som behövdes till kontrollen och åkte tillbaka till missionskyrkan och spelade kort! Vi var så trötta att skämten och förolämpningarna vi slängde ur oss var på så kass nivå att inte en endaste människa skulle ha skrattat i vaket tillstånd, men nu var ju vi inte i nåt direkt vaket tillstånd utan vi skrattade hela tiden åt allt. En mycket rolig kväll alltså =P

Jag måste säga också att det bästa med att åka ner en dag i förväg var att man slapp gå upp så hiskeligt tidigt dagen för själva kämpaleken. När alla andra skulle samlas vid Kållereds missionskyrka för att åka därifrån satt vi fortfarande och åt frukost i godan ro =) Sen plockade vi ihop våra grejer och åkte ner till kämpaleksplatsen vid Ringhals, kärnkraftverket. Temat för årets kämpalek var nämligen kraft av alla dess slag. Och den här gången fick jag se en kämpalek ur en annan synvinkel än vanligt eftersom jag var funktionär i start och mål och hjälpte även till med lite andra småsysslor här ochv ar. Det var roligt att göra också faktiskt, fast jag var smått stressad från början för fem mniuter innan folk skulle börja komma för att checka in visste jag fortfarande inte vad jag skulle informera om, men vi fick en snabb genomgång av allt och papper på det så det löste sej bra. Jag var även med att räkna poänh sen allt eftersom folk började gå i mål och dessutom var jag den som fick gå upp med resultatlistan på scenen! Det ni =D Fast jag blev nästan överfallen av folk som ville tjuvkika på listan så jag fick springa fram till scenen, vilket kanske inte såg alltför värdigt ut =P

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0