Blä-väder

Just nu är det verkligen jättedeppigt väder i gbg. Himlen är igenmulen dygnet runt och det blir aldrig riktigt ljust nån gång. Till och med nu, halv två på dagen, har jag taklampan tänd för att det blir för dunkelt i rummet annars. Hemskt är vad det är. Det är itne ens nån snö längre för det gick från -4 grader till +8 grader från en dag till nästa så den lilla snö som hade kommit försvann väldigt fort. Och snö är till och med bättre i det här läget eftersom det får allt att se ljusare ut. Plus att snö inte är lika blött som regn. Men men, man ska väl inte klaga egentligen. Man överlever detta också,  det är bara att skaffa sej en mer positiv attityd! Men även optimister som jag behöver få gnälla lite ibland för att få det ur systemet  =P

Vad händer annars just nu då. Hmm. Jag får förhoppningsvis en lägenhet i Majorna snart =) Det är ett korttidskontrakt på 6 månader så det var massa pappersarbete som skulle gå igenom nånstans först innan dom kunde hyra ut lägenheten. Usch för byråkrati. Men jag står iaf först i kön så när den väl är klar att hyras ut så får jag den! =) Det kommer bli roligt att ha en lägenhet i stan istället för att bo i Floda. Då behöver jag inte gå tidigare än alla andra när vi är ute med klassen bara för att jag måste med sista pendeln hem. Det hände igår nämligen. På vardagar går sista pendeln 00.17 så när alla andra bestämde sej för att dra från PC till Sticky Fingers runt halv tolv var jag tvungen att dra till centralen. Lite småtråkigt. Men jag hade haft jätteroligt fram till dess iaf så det var en helt okej kväll iaf även om jag var tvungen att avbryta den tidigt.

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: mamma

Jag behöver din lägenhet nu. Det börjar bli väldigt jobbigt att pendla varje dag. Åker kl 06.00 varje morgon nu pga vädret och väglaget. Hoppas att det löser sig med byråkratin.

2008-11-28 @ 20:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0