Svensk musik i Österrike?

Jag var i en cd-affär igår och såg då i top 15 listan en cd-skiva där det stod Basshunter. Först undrade jag hur sjutton ett svenskt band som spelar svensk musik kunde hamna på top 15 i Österrike, men så såg jag att dom hade gått ihop med nåt engelskt band och tänkte att, jaha, då spelar dom på engelska nu, då är det lite vettigare att dom lyckats komma hit. Men så såg jag att "Boten Anna" fanns med på skivan. Jag bara skakade på huvudet och gick därifrån.

Sen var det igår Hollympiaden på torget i Hollabrunn också, och jag lyckades komma lägligt till fotbollen. Fast det var inte fotboll i vanlig mening. Ni vet ett sånt där bordsfotbollspel, där man snurrar massa stänger som spelfigurerna sitter på för att skjuta bollen, ett sånt hade dom, fast gigantiskt i uppblåst plast så riktiga människor kunde spela. Så de som deltog hade händerna fastsatta i en stång så att dom inte kunde springa omkring hur dom ville, och dom var uppställda ungefär som i ett litet spel, med två eller tre pers per stång. Stången kunde naturligtvis flyttas i sidled men det var dne enda rörelse dom kunde göra. Det såg faktiskt rikigt roligt ut och min tanke var bara, jag vill! Men eftersom det var en seriös tävling var det ju inte bara för vem som helst att hoppa in och delta utan det var lag från de olika småbyarna inom Hollabrunns kommun som tävlade mot varandra. Så jag får väl hoppas att det finns nångång i Sverige också så jag kan prova på :D

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: mamma

Tror du verkligen att du skulle kunna foga dig så att du bara följde med stången och inte släppte och sprang för att kunna sparka i mål. Det skulle för all del varit roligt att se.

Angående svensk musik så är flera av inslagen i melodifestivalen Europa komponerade av svenskar eller har svenska artister så vi sprider oss.

2008-05-18 @ 21:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0