Lösgodis

Jag har hittat en affär i Wien som säljer lösgodis. Det kanske ni tycker låter konstigt men lösgodis finns annars inte i Österrike. Och det är jättesorgligt eftersom jag tycker idéen med lösgodis är superbra! Så naturligtvis blev jag glad när jag såg att det fanns lösgodis, men så kollade jag priset. Och snacka om att det var dyrt! Jag är van vid att betala kanske 4,90 kr/hg men här var det 1,59 €/100g, vilket mostavarar 15 kr/hg. Fattar ni vilken skillnad. Ganska självklart köpte jag alltså inget lösgodis. Istället ska jag idag gå och köpe en påse chips och lite annat godis som jag kan äta framför Tv:n ikväll, det är ju trots allt Eurovision Song Contest. Och jag är rätt spänd på att höra det svenska bidraget eftersom jag inte hört det än. Sen så kan jag ju för en gång skull rösta på Sverige om det nu skulle vara ett bra bidrag :D Jaja, hur många andra av er där hemma i Sverige är det som ska se på Eurovision ikväll då? Det är förmodligen inte så jättemånga eftesom standarden har sjunkit rätt mycket de senaste åren, men eftersom jag tyvärr inte har nåt bättre för mej så sätter jag mej alltså och ser på det iaf. Så jag önskar er alla en trevlig kväll med vad ni än nu tänker hitta på.


Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: Anonym

Jag tänker nog bojkotta det precis som jag har gjort de senaste 9-10 åren tror jag :) Men det där med en godis eller chipspåse låter absolut inte fel!



Finns lösgodis utanför Sverige över huvud taget? eller, ja ett fall finns ju uppenbarligen, men jag tror inte att det är vanligt utomlands. Är väl både bra och dåligt. Det är snabbt och smidigt att kunna plocka som man vill, men å andra sidan så sprids sjukdomar och sånt jättesnabbt! Om det finns olika typer av sjukdomar som kräksjukan och sånt som sprider sig ska man hålla sig borta från lösgodiset,

2008-05-24 @ 12:34:30
Postat av: Rickard

Just ja, kan ju tillägga att det var jag som skrev

2008-05-24 @ 12:34:55
URL: http://haeggmeister.blog.se
Postat av: Frida

Ja du, man sätter väl på tv:en för att ha något att lyssna på när man sitter vid datorn! :P Man kan ju alltid hoppas på att Sverige kan vinna något år - kanske blir det i år? För låten är faktiskt bra, kanske slår till ordentligt, man vet ju aldrig nu för tiden! Så du blir inte ensam. Och jag tycker såklart du ska rösta, kanske blir din röst som avgör! :D

2008-05-24 @ 15:17:29
Postat av: mamma

Det blev Allsång på Skavern (så jag hade ingen möjlighet att se, som tur var). Det var en massa kul men gamla låtar och alla sjöng och ingen förlorade,god mat och bra vin. En helkväll med vänner alltså.

2008-05-25 @ 18:17:01
Postat av: mamma

Smågodis kan man ju be mamma skicka så det går ju alltid att få.

2008-05-25 @ 18:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0