9 månader

Om jag varit gravid när jag åkte hemifrån skulle jag föda nån gång runt nu. En sån tur att jag inte är gravid :P Men jag har i vilket fall varit här i nio månader redan. När jag tänker tillbaka på det så känns det inte så länge. Naturligtvis har jag hunnit göra en väldans massa och upplevt mycket roligt tillsammans med alla här, men tiden har gått väldigt snabbt ändå. Det jag verkligen märkt på att det gått nio månader sen jag åkte hemifrån är allt som hänt hemma i Sverige som jag har missat. Det är verkligen först när man åker bort som man verkligen märker hur mycket som hinner hända på nio månader. Jag menar, en massa roliga fester och födelsedagar inträffar. Min bror har hunnit flytta två gånger. Min syster har snart gått klart första året på gymnasiet och hon har gått upp några bälten i sina kampsporter (Haidong-Gumdo och Hapkido). Mina föräldrar har gjort Bed & Breakfast hemma i flygelbyggnaden och dom har redan haft ett antal gäster. Sen det vanliga med jul och nyår och påsk och såna händelser. Mycket av det här händer ju varje år men det är som sagt först nu när jag missat allt som jag verkligen inser hur mycket det är. Eller ja, jag har ju inte missat jul och nyår och så men jag firade det inte hemma som vanligt utan här borta tillsammans med min extrafamilj :D

På tal om det så har jag tänkt ut en rolig sak att samla på. Familjer! För tillfället har jag två familjer, min i Sverige och den här i Österrike. Sen funderar jag på om jag ska skaffa mej en familj i Japan också genom att bo i en familj när jag pluggar där, fast jag lutar egentligen rätt mycket åt att bo i studentkorridor då, men jag kan fortfarande ändra mej :P Sen kan man ju skaffa sej familjer på andra ställen också på samma sätt :D Fast jag tror inte att jag behöver fler familjer egentligen. Jag trivs så bra med dom jag har nu redan. Fast jag saknar min familj i Sverige rätt mycket nu, när man inte har träffat dom på nio månader (bortsett från mamma och Petra som var här över sportlovet) så är ganska naturligt att man saknar dom. Men men, det är inte långt kvar nu, ca 40 dagar kvar så kommer mamma och pappa och hämtar mej. Och sen lär jag väl sakna familjen här i Österrike i stället :P

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: mamma

Tur att du inte är gravid. Måla hus och sedan studera är jobbigt med baby. Fast det hade varit lite kul. Jag ser fram emot att få barnbarn så småningom. Men det är bra med en pappa till barnet.

Annars är det en bra början på ytterligare en familj i din samling.

2008-05-22 @ 20:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0