Problem!

Om ni kanske läst det så berättade jag att jag idag skulle sova mycket och sen kanske ta en promenad. Det gjorde jag också. Fast promenaden gick till en klädaffär. Jag köper alldeles för mycket kläder nuförtiden. Jag vet till och med varför. När jag bodde i lilla Lidköping kunde man snabbt gå igenom alla klädaffärer och se att det fanns inget som jag ville ha, och så var det bra med det. Jag spenderade kanske 200kr/månaden på kläder i snitt kanske, så vissa månader köpte jag inga nya kläder och visa köpte jag för kanske 600 eller 800 istället då. Sen flyttade jag till Österrike och började åka in till Wien var och varannan helg. Och där finns det ju så otroligt många olika klädbutiker att man kan hitta minst två plagg varje gång som man bara absolut vill ha och lätt intalar sej att köpa. Och Hollabrunn har också några butiker som har väldigt snygga kläder i min stil. Så nu har jag två helger i rad köpt kläder för drygt 1000kr. Båda gångerna! Iofs har jag fått rätt mycket kläder för pengarna, förra helgen köpte jag fyra klädesplagg; en kjol, en kavaj, ett linne och en top. Och idag köpte jag ett par långbyxor, ett par trekvarts jeans och en t-shirt. Inget av plaggen kostade över 500 kr så det är inga dyra kläder jag köper, men ändå! Varje gång när jag betalat och fått kassen med kläderna så kommer nåt som liknar dåligt samvete över mej för att jag spenderat så mycket pengar. Och det på kläder som jag kanske egentligen inte var i behov av (även om dom är jättesnygga och bekväma). Men nu får jag banne mej ta och sätta lås på plånboken och slänga bort nyckeln! Jag får inte köpa mer kläder den här våren har jag bestämt mej för. (Skor räknas alltså inte in i mitt köpförbud.) Fast om jag verkligen kan hålla mej till det lär vi ju märka ;P

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0