Påsk firas

Ja, det är först idag, på påskdagen som man firar påsk i Österrike. Och det börjar man med att barnen letar efter vad påskharen har gömt åt dom. Duktiga au pair flickor får också sötsaker av påskharen, och jag kan tala om att det var inte lite grejer jag fick, men barnen fick mer!

305424-9

Fast sen ska man också äta påskfrukost, som består av en massa sötsaker, ett chokladnäste (vänstra bilden) och ett lamm (högra bilden) är huvudmaten, men sen äter man såklart kokta ägg och bröd också, om man orkar vill säga.

305424-7  305424-8

Man kan säga att det var en maffig frukost som jag inte var van vid. Och sen åkte vi till Oma Grete och åt en stor tre rätters påskmiddag. Så jag kommer nog hålla mej till en banan eller nåt sånt till kvällsmat idag, om jag ens äter det, för min mage är full nu!

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0