Lördastråkigt

Den här lördagen som passerat nu var ingen jätterolig dag precis kan jag tala om. Den i och för sej bra med att jag köpte en ursnygg tröja här i Hollabrunn, och så träffade ja Gabi och Sophie som också var på stan, jag visste ju att dom skulle till stan men inte att dom skulle i samma affär. Men det var i vilket fall tur för mej för strax efter det började stormen. Himlen öppnade sej och det kom ner både en massa regn och även lite hagel, och det blåste utav bara den. Så jag fick skjuts hem istället för att behöva gå. Men jag hade även planerat att åka till Wien och tänkte att om vädret håller på så här lär jag inte komma dit för tågen lär ju inte gå. Men stormen bedarrade och efter två timmar var det lugnt ute igen. Så jag bestämde mej för att åka in till Wien iaf. Det skulle jag inte ha gjort. Pga stormen kunde tågen inte gå en kort sträcka mellan Hollabrunn och en närliggande by, så jag fick åka buss till Göllersdorf och där byta till ett tåg. Men då gick ju det tåget inte den vägen jag var van vid så helt plötsligt hade jag ingen aning om var jag skulle gå av. Det slutade med att jag hoppade av vid första för mej kända stationsnamn som låg långt bort i utkanten av Wien. Men jag visste att tunnelbanan gick därifrån så då hoppade jag på den och åkte inåt Wien. Då hade jag först tänkt att jag skulle gå till biblioteket, men när jag hade hunnit dit hade dom redan hunnit stänga. Så då tänkte jag att jag åker till biografen, jag skulle nämligen se "Sweeney Todd" den kvällen också, och köper biljetten och sen åker jag och köper en ansiktskräm åt Gabi som hon bett mej köpa. Men först lyckades jag hoppa på tunnelbanan åt fel håll så när jag väl var framme vid bion var det bara 20 minuter till filmen skulle börja, trodde jag. När jag kommer dit säger dom i kassan att den går först drygt en timme senare. Och då måste jag först tänka över om jag hinner till tåget efter och bestämmer mej för att det borde jag göra, så jag köper en biljett och åker då och köper den där krämen som jag då har gott om tid för. Och det måste jag säga att det var en av dom exklusivaste butiker jag har varit inne i. När jag hade betalat för krämen frågar expiditen om hon får skicka med några doft- och krämprover, naturligtvis säger jag ja, och sen går hon före mej till dörren och håller upp dörren för mej när jag ska gå ut och änskar mej en trevlig helg och på återseende. Det ni! Fast det kan ju också vart det att Gabi är stamkund där som öppnade dörrarna, så att säga :P I vilket fall så promenerar jag runt lite grann innan klockan blir så mycket att jag kan gå tillbaka till bion. Fast jag måste säga att jag tycker inte att filmen var sådär jättebra. Det är en thriller-musikal och själva sångerna och det passar bra in (och Johnny Depp sjunger förvånansvärt bra) men jag tycker att själva handlingen var lite halvdan. I vilket fall när filmen är slut tar jag mej snabbt till tunnelbanan men missar precis det tåget, så då måste jag vänta 7 minuter på nästa, så sen när jag väl är på tågstationen måste jag springa för att komma från tunnelbanan till tåget, och ändå missar jag tåget! Nästa tåg till Hollabrunn går först drygt två timmar senare, så jag ringer till Gabi för att tala om att jag först kommer mycket senare än planerat, men då erbjuder dom sej att dom kan komma och hämta mej i Stockerau, som ligger mitt emellan Wien och Hollabrunn och tågen dit går oftare. Så då säger jag tack så mycket och sätter mej för att vänta p ästa tåg till Stockerau, som skulle gå om en halvtimme. Men så kommer det tåget och det står att det inte alls går till Stockerau, för pga omläggning av rälsen gick inte tågen den sträckan den helgen. Och ingen informationslucka är öppen så jag kan inte fråga hur jag kan ta mej till Stockerau annars. Alltså ringer jag till Gabi igen och berättar läget. Per erbjuder sej att hämta mej i Wien om jag bara kan ta tunnelbanan till Scwedenplatz som ligger lite mer lättillgängligt om man åker bil, och det är ju inga problem för mej. Så jag åker dit och sätter mej på McDonalds och väntar. När Per kommer tackar jag honom flera gånger om för att han är så snäll och kom och hämta mej. När jag kommer hem (kvart över elva ungefär) går jag direkt och lägger mej för då ville jag bara sova, det hade varit en ovanligt lång och jobbig dag.

Söndagen var bättre, då slöade jag hela dagen, åt choklad, pusslade och läste.

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0