Juice

Jag vill bara påpeka att juicen här i Österrike har en väldigt konstig smakstyrka, om man kan uttrycka sej så. Man kan inte dricka den direkt som den är för då smakar den för starkt, men att blanda som man gör med koncentrerad juice i Sverige, dvs en del juice och fyra delar vatten, funkar inte heller för då smakar den alldeles för lite. Bäst smakar det om man blandar det tvärtom mot koncentrerad juice, fyra delar juice och en del vatten, då blir det en precis lagom smakstyrka på juicen. Vilket gör att man kan ju börja undra om juicen blir gjord sån för att den är så populär att blanda grogg på här? Jag menar en femtedel sprit är ju rätt okej. För med vodka blandar man juice eller energidryk, men däremot inte coca cola eller fanta eller nån annan läsk som i Sverige. Annars så blandas det rätt mycket med whiskey, också bland ungdomarna. Jag har själv inte druckit speciellt mycket sen jag kom hit men eftersom Gabi är lärare och även hennes systers man är lärare så har dom bra koll på vad som dricks och vi har diskuterat lite om ungdomars alkoholvanor i Sverige respektive Österrike och kommit fram till att det dricks nog lika mycket och ungefär samma saker. Fast sen är ju skillnaden i övrigt mellan Sverige och Österrike inte speciellt stor när man kommer till samhällsfrågor.

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0