Fortfarande skitväder

Som rubriken pekar på har vi fortfarande helunderligt väder med varierande sol och plusgrader och snö, som ibland blir liggande och ibland försvinner så fort det träffar marken. Det känns bara så underligt när det inte blir liggande för det yr i luften en hel massa snö men på marken är det grönt. Det är verkligen fel nånstans där.

Men men, igår var det bättre väder. Eller i alla fall jämnare väder. Det var molnigt och ca 6 plusgrader hela dagen så jag var ute och gick en timme i snabbt tempo för att bli av med åtminstone en del av all påskmaten. Och, hör och häpna, jag städade mitt rum och dammsög så nu ser det riktigt prydligt ut igen. Fast det är också underligt, jag har blivit så van vid att det ligger åtminstone lite kläder här och var på golv och stolar att det nästan känns som om det vore nån annans rum jag sov nu. Sen så hann jag med att läsa en del och jag tog ett långt bad. Dessutom så var det jag som la barnen på kvällen för Per och Gabi var på teater. Och det gick utan problem. I vanliga fall brukar Sophie bli lite smått ledsen och frågar hela tiden när mamma och pappa kommer hem, men inte igår. Så det kanske bara har att göra med att hon måste vänja sej vid att mamma och pappa åker bort ibland. Vilket tyder på att jag kommer få mer övertimmar dom sista tre månaderna. Men men, mer pengar åt mej!

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0