Löften

Jag är en sån människa som är jättebra på att hålla löften som jag ger andra, men dom jag ger mej själv är det värre med. Dom brukar ofta bli brutna rätt så snabbt för att jag övertalar mej själv att det är onödiga löften jag gett mej.

Exempel på såna löften: Jag ska äta mindre godis! Jag ska promenera en halvtimme varje dag bara det inte hällregnar! Jag ska städa mitt rum oftare! Jag ska hålla rummet städat så slipper jag städa oftare! Jag ska inte köpa mer kläder den här våren!

Det är det sista exemplet där som blev brutet igår (dom andra har blivit givna och brutna ett antal gånger). Jag gick ner till centrum för att köpa lite bröd och mjölk och passade på att kolla in i en av mina favoritbutiker. Naturligtvis hittade jag ju ett par snygga jeansshorts och en jättecool tröja som dessutom inte var alltför jättedyra (39 €/st) så jag kunde ju inte låta bli att köpa dom. Jag menar, jag har bara ett par shorts och alla behöver åtminstone två par så man har ett par att använda när det första är i tvätten. Och tröjan var som sagt bara helt otroligt snygg och precis min stil så hur kunde jag låta bli? Fast det sägs ju att vissa straffar Gud genast och det råkade jag väl ut för lite grann. Så snart jag hade tagit ett steg utanför affären började det regna, fem steg bort och regnet öste ner! Och eftersom det var solsken och 22° C när jag gick hemifrån så hade jag bara t-shirt, kjol och sandaler på mej. Som tur var hade jag paraplyet med mej så jag blev lite skyddad från regnet, men jag hade kunnat bli rätt våt ändå. Fast jag löste det rätt snabbt genom att gå in på ett café och beställa en kopp varm choklad. Så satt jag där tills regnet var förbi 20 minuter senare. Så det var ju inte direkt ett straff kläderna inte var värda :D Jag menar ta en titt på dom
I
I
I
V



Shortsen behöver jga väl inte säga så mycket om, mörkblå med slag i nerkant, man kan väckla ut slaget och på så sätt få tre-femtedels långa byxor men det är snyggare som shorts. Tröjan är av ett rätt tunt material, huvan är fodrad med prickigt tyg och det bästa av allt, ärmarna är så korta! Det är inte jag som har kavlat upp dom utan dom är gjorda så :D Vilket passar mej utmärkt eftersom jag iaf brukar kavla upp ärmarna till den längden iaf. Sen om man drar upp dragkedjan så är den lite längre än vad som är vanligt så man får lite av en hög krage när man gör det vilket också ser väldigt snyggt ut. Säg nu efter att ni sett det här att det inte var värt att bryta mitt lilla löfte och jag kommer klassa er för all framtid som folk jag inte förstår mej på :P

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: ditor

du ser smal ut. och korthårig :O

2008-06-26 @ 14:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0