Hur jag firade svenska nationaldagen.

Jag gick runt på gator och torg och sjöng "Du gamla du fria" i Hollabrunn. Nä det gjorde jag inte, även om det kanske hade varit roligt så jag hade inte ork till nåt sånt på förmiddagen och resten av dagen var redan fullbokad. Mellan tolv och halv fyra jobbade jag, sen åkte jag och Gabi till Wien för vi skulle på teaterpå kvällen. Men först gick vi runt i lite olika affärer och vi åt glass för det var väldigt varmt i solen Fast medan vi åt glassen så öppnade sej himlen och regnet öste ner i sisådär tio minuter, sen lugnade det ner sej till ett hellregn och till slut var det bara ett konstant regn kvar, så då tog vi upp paraplyt och gick vidare. Så småningom kom vi fram till teater, vi skulle se en japansk teater som hette "Free time" och snacka om att den var underlig. Till att börja med kan jag ju också tala om att skådespelarna pratade på japanska men det var textat på tyska på en skärm ovanför scenen. Pjäsen utspelade sej på en familjerestaurang och handlade om en kvinna som före jobbet alltid går dit en halvtimme och dricker en kopp kaffe och skriver dagbok. Så sätt låter den ju rätt normal men det var den inte på långa vägar. Till att börja med så var det hela asynkroniserat alltså, skådespelarna rörde på sej på ett sätt som inte hängde ihop med vad dom sa egentligen. Bara det kan ju vara förvirrande nog, men sen var ju inte resten av pjäsen mer normalt upplagd heller. Som sagt otroligt underligt men väldigt intressant.

Sen kan jag ju tillägga att det var rätt mycket fotbollsfans i Wien igår eftersom fotbolls EM börjar idag, fast redan i måndags började alla strömma in. I vilket fall åker jag inte till Wien idag, det lär nog inte vara nån idé eftersom det kommer vara fullt med fotbollsfans överallt som skriker hejaramsor och sånt. Men men, jag ska ta det lugnt idag, kanske röjja lite i mitt rum och jag funderar på att göra chokladmousse senare också. Vi får väl se.

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0