Fotbollsfeber

"SHEIßE!!"

Så lät det hemma hos Oma Rosie när Villa gjorde andra målet för spanien i ordagrant sista minuten. Fast vi har precis som resten av Sverige inte förlorat hoppet än, det finns fortfarande chans att gå vidare. Som ni förstår har fotbollsfebern drabbat mej också till viss del. Jag har till och med två länder att heja på även om nu Österrike inte har några vidare bra chanser att gå vidare. Jag kanske hade klarat mej lite bättre om jag varit i Sverige och inte så nära själva händelsernas centrum, men jag är så säker på det heller. Under VM i tyskland för två år sen följde jag Sveriges matcher rätt bra ändå. Men att vara i samma land som det hålls i och springa på alla fotbollsfans så fort man tar sej in i Wien hjälper ju inte direkt. Jag funderade till och med på om Sverige går vidare om jag ska åka in till Wien och se nån match på storbilds-TV:n i fan-zonen tillsammans med en massa andra svenskar bara för stämningens skull. Men det tror jag jag låter bli, tvsoffan hos Oma Rosie eller Oma Grete är mycket bekvämare. Men men, nu börjar vi med att hålla tummarna för Österrike i matchen mot Tyskland på måndag och sen för Sverige i matchen mot Ryssland på onsdag. Jag ska försöka se båda matcherna på tv men det är inte säkert jag hinner för den ena kvällen kommer Per sent hem och den andra kvällen kommer Gabi förmodligen hem sent, men förhoppningsvis löser det sej så att jag hinner se dom.

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: mamma

Det finns de som åker ner till Österrike för att få uppleva stämningen och hysterin och du klarar av att låta bli.

2008-06-17 @ 14:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0