Aggsteins borgruin

Idag var vi på utflykt i Wachau, ett område som sträcker sej en bit längs med Donau. Det är bergigt med mycket skog och vinfält och är verkligen jättefint. I Wachau finns det tre kända borgruiner och vi var då i den i Aggstein. Vädigt välbevarad måste jag säga, det kändes ungefär som om man gick omkring i Ronja Rövardotters värld där. Jag tog totalt 42 kort under den här utflykten och jag köpte mej två souvernirer vid borgruinen, en kapsylöppnare i form av en riddarhjälm och en brevöppnare i form av ett svärd :D Jag har alltid velat ha en brevöppnare som ser ut som ett svärd eftersom min mamma har en och jag tycker det ser så mäktigt ut, så när det nu fanns där så passade jag på att köpa det. Passar kanske inte så bra ihop med min krokodilhäftapparat men jag får ha dom i varsin ända av skrivbordet :D







Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0