Våren är här! Förhoppningsvis för att stanna också

Ja, äntligen har våren kommit hit. Det är klarblå himmel, sol och 15° C ute, och när jag var ute och promenerade var det för varmt för vårjackan till och med. I skogen har det börjat grönska på marken och knopparna på träden har börjat slå ut. Jag har sett snödroppar, krokusar och tussilago. Hur mycket mer vår kan det bli? :D Fast sen visst det ju pessimisterna som säger att än är det inte för sent för ytterligare än köldknäpp, men jag håller alla tummar jag har (två stycken) för att pessimisterna har fel. Jag vill ha vår nu! Jag är trött på kalla och igenmulna dagar. Det gör mej bara deprimerad. Däremot idag mår jag underbart. Och vem skulle inte göra det. Eftersom jag itne har pratat väder med någon i Sverige det senaste så har jag ingen aning om hur ni har det. Men jag hoppas att ni har fått vår också.

I övrigt är det bara fyra veckor till påskafton nu :D Fast alla har redan börjat påskdekorera här, aning tidigt tycker väl jag men så är det väl överallt. Jag hörde förresten att i England börjar dom sälja julsaker i september, och påsksaker redan i januari! Och detta kommer från en säker källa från en som bor i England så tro inte att jag skojjar. Sen när påskafton är över är det bara tre veckor til min födelsedag. Inte för att jag tror att den blir så jättespeciell i år eftersom det är en tisdag iår och 20 inte är något viktigt tal i Österrike och jag fyller dessutom år samma dag som Gabis syster. Men jag hoppas på en massa födelsedagskort från alla er  Sverige! :P Sen tror jag att jag ska fira att jag blivit 20 ordentligt när jag kommer hem till sommaren istället.

Det var allt jag hade att säga den här gången, mest svammel, men de är ni väl vana vid vid det här laget :P

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: SAFE

jo hej! våren har kommit hit med. den metrologiska betäckningen på VÅR är uppfylld. just nu så har vi sol o snödroppar ute. samt massa andra knoppar o frisk luft. känns bra! fast fullt så bra väder har det inte varit ändå.. fredagskväll då snöade det flingor stora som tennisbollar:P blåsigt o regn som tusan. men annars fint!
hoppas du har det bra, inte långt kvar tills du kommer hem! det är också bra!

ska försöka skriva ett brev, men eftersom ajg är jag så kan du kanske inte hoppas allt för mycket:D harrå!

2008-02-25 @ 10:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0