Jullov!?

Så... nu har jag haft min sista lektion för iår, och före tentorna :S Tentorna är den 7:e och 8:e januari så det är ju ändå rätt lång tid kvar, men det innebär ju att man bör plugga rätt mycket över lovet så att man hinner få in det som kanske inte fastnat ännu och framförallt inte glömmer av något. Så frågan är hur mycket lov det egentligen kommer bli av det här julllovet. Fast alla som känner mej kan säkert gissa sej till hur mycket jag kommer plugga :P det enda riktigt viktiga är väl historiatentan eftersom det är en hemtenta som jag faktiskt måste ha skrivit klart innan den 7:e eftersom den ska lämnas in då. Sen kan det ju va bra att gå igenom glosor och kanji lite då och då så att dom sätter sej på djupet. Men risken är stor att det inte kommer bli mer än så gjort för min del. Åtminstone inte före 4:e januari. Då planerar jag nämligen att vara färdiginflyttad i min nya lägenhet :D  Och när jag väl är där kanske jag kan få nåt mer gjort än när jag är hemma, kanske.

För övrigt åker jag alltså hem till familjen över jul och nyår. Mamma kommer och hämtar mej och alla mina grejer som jag släpat till Floda imorgon. Och sen kommer jag bara kort tillbaka till gbg över helgen den 27-28 december eftersom jag ska på den mycket berömda och storslagna julårsfesten då. Jag har faktiskt mer planerat redan också. Imorgon, fredag, ska jag kanska träffa ett gäng kompisar och göra julgodis och pepparkakshus och sånt, och på lördag ska jag julbaka hemma. det lär väl kanske inte bil så jättemycket iår, känner inte att jag orkar med det, men fyra sorters kakor ska det nog bli iaf. Jul firar jag med min familj såklart. Den 29:e ska jag träffa min gamla japanska lärare och möjligen en tjej som heter Akiko och umgås med dom. Nyår firar jag med middag och fest hos Frida, och den 2:e januari börjar flytten. Så ni kanske förstår att jag inte har tid att plugga alltför mycket :P Men det finns några dagar där emellan alla andra grejer som jag nog ska ägna åt studierna. Jag vill ju ha så nära 100 % rätt på dom här tentorna som jag bara kan :D

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0