Hemma över helgen

Nu har jag kommit hem till Vinninga för några dagar. Och vad är inte det första jag får göra efter att jag kommit hem? Jo skjutsa min syster till hennes träning :P Sen är jag så snäll att jag stannar där hela träningen också så att hon skulle slippa ta bussen hem. Denna vänlighet slutar i att jag får ställa upp som tärningspartner på det sättet att min syster gör en massa grepp på mej vilket slutar i att hon skulle kunnat bända sönder armen på mej eller riktar ett slag mot mej. Hon tränar nänligen hapkido vilket är en form av självförsvar/kampsport. Jag fick hoppa in eftersom hon har skadat axeln lite grann så hon kan inte låta folk göra grepp på henne för då får hon svinont, så det är tråkigt för nån annan i gruppen att träna med henne eftersom dom inte får träna på greppen själva, så därför gjorde jag det istället. Det är nämligen rätt viktigt att alla får träna ordentligt nu eftersom det är gradering för dom på lördag. Som jag för övrigt ska skjutsa min syster till också :P Jag har blivit familjens chaufför kan man ju säga. Fast jag har inget emot det eftersom jag tycker om att köra bil, och medan jag är i gbg har jag inte mycket möjlighet att göra det eftersom jag inte har någon egen bil. Sen var det tal om att jag skulle skjutsa min bror också men vi kom fram till att han kunde köra själv och ställa bilen på långtidsparkeringen över dagen istället.

Sen lär jag nog behöva plugga en del medan jag är hemma och jag ska även baka lite grann. Lussebullar och hallongrottor bland annat :D Och jag ska ta med min mobil på reparation så att jag förhoppningsvis kan få igång den igen. För det är lite störigt att inte ha nån mobil. Inget man vill leva alltför länge utan.

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0