Fastighetsmäklare kanske?

Jag har funderat lite grann, eller ja rätt mycket, på vad jag vill jobba med när jag blir stor. Och som dom som känt mej länge vet har jag bestämt mej för en ny karriär minst vartannat år. Jag har till exempel velat bli pirat när jag var riktigt liten :P Jag har även vid olika tidpunkter bestämt mej för att jag vill bli florist, fotograf, kock och en massa andra yrken. Men, för tillfället är jag inne på att jag vill bli fastighetsmäklare. Det verkar vara ett jobb med lagom mycket kundkontakt, visserligen rätt mycket kontorsarbete men det bryts ju av att man får åka runt och visa hus för folk. Det är iaf så jag föreställer mej det hela. Men för att veta säkert tänkte jag att jag skulle försöka göra typ praktik nån vecka på en fastighetsmäklarbyrå. När jag pratade om detta kom det fram att jag har en syssling som jobbar som fastighetsmäklare i Örebro som jag säkert kunde få komma till. Så idag ringde min pappa Pia, som min syssling heter, och frågade om jag kunde komma. Och hon sa att visst kunde jag det och självklart skulle jag bo hos dom den tiden eftersom dom ändå hade ett rum över som jag kan sova i. så vecka 3, den tolfte januari och fem dagar framåt ska jag bo i Örebro och se hur livet som fastighetsmäklare ter sej. Det ska bli intressant. Risk finns ju förstås att jag kommer hem och tycker det har varit jättetråkigt och aldrig i livet vill jobba med det mer, men då vet jag det  innan jag börjar utbilda mej till det iaf :P Så det är en vinna-vinna situation :D


Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0