Sommar sommar sommar :P

Det första jag tänker berätta är att vi hade 21°C utomhus idag! Jag gick omkring i T-shirt och åt glass :P Ibland känner man verkligen fördelarna med att ha flyttat söderut :D Även om det inte är så långt söderut.

Sen tänkte jag bara berätta att skolan i Österrike känns bara mer och mer komplicerad. Bara att köpa ett häfte för nåt ämne är en hel liten vetenskap. För det första kan man inte som i Sverige bara köpa ett block som ser fint ut och ta med det till lektionen, utan alla i klassen ska ha likadana block, och då måste man alltså först ha rätt om det ska vara linjerat eller rutigt, A5 eller A4, med eller utan marginal-linje, hur många blad häftet ska ha, 20,30 eller 32 (kan finnas fler också tror jag), och vilket avstånd det är mellan linjerna. Jag menar, när man går in på Libro (affären som säljer skolmaterial bland annat) så upptar enbart alla olika häften en vägg! Fattar ni att man verkligen måste skriva upp exakt vilket häfte det är man behöver innan man ger sej ut i ett försök att köpa nåt, annars är riskan stor att man kommer tillbaka med fel häfte.

Jaja, inte mycket jag kan göra, och nu behöver jag ju bara stå ut med detta häftvansinne i två och en halv månad till, sen kommer jag hem till Sverige!

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: Rickard, Grefve af Kållered

Ni har det bättre än oss med vädret kan man ju helt klart säga... Hade hagel, regn och snö inom loppet av 15 min i förrgår.

Skolan verkar verkligen jobbig där borta. förstår inte poängen med att göra allt mer komplicerat än vad det behöver vara.

2008-04-12 @ 00:26:36
URL: http://Haeggmeister.blogg.se
Postat av: mamma

Man kan sitta inne, väl påklädd och äta glass. Himla tur för annars fick vi nog ingen här uppe i norr. Åt också en idag, 22grader hade vi, i köket.

2008-04-12 @ 19:42:23
Postat av: Sara

Fy vad fuskigt! glass har jag hitintills bara njutit av inomhus.

2008-04-13 @ 23:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0