Så var man 20!

Jag är 20 år! Är det nån som fattar det? Eller kan tänka sej att jag skulle vara 20 år, jag tycker själv att det känns som om det borde vara ett skämt. Om jag skulle gissa min egen ålder skulle jag snarare säga 18, det känns som en lagom ålder :P Och jag kan ju inte direkt säga att det är nåt stort att jag får köpa sprit på systemet nu heller eftersom jag ända sen jag kom till Österrike har kunnat köpa sprit i vilken affär som helst om jag velat. Det som snarare chockade mej var att jag fick ta med mej sprit över gränsen till Sverige själv när jag åker hem, eftersom jag är 20! Jaja, så är det med livet, det bara går och går och man blir äldre och äldre (låter som om jag hade fyllt 50!), fast 20 är ändå en positiv ålder tycker jag :D Nu har jag hela livet framför mej och jag är vuxen nog att verkligen göra allt jag vill nu :D Så det blir nog bra.

Idag har jag ju som jag tidigre berättat haft sovmorgon. Fatta vad skönt det var! Jag sov till kvart över tio, då gick jag upp och åt en lätt frukost i lugn och ro, sen klädde jag mej och gick och hämtade Sophie. När vi kom tillbaka kom Johannes rätt snart och jag och johannes började lite grann med läxorna så han kunde ha gjort en innan vi gick ut och åt, Gabi kom nämligen först en timma senare från jobbet. Allt gick smidigt, så när Gabi kom var en läxa avklarade redan och vi kunde åka till restaurangen där jag beställde sushi! tio sushi bitar och sex maki för ca 100kr, det är ett väldigt bra pris kan jag tala om för dom okunniga. Särskilt som bitarna var jättestora! Jag hade kunnat dela en sushi bit i tre delar och få lagom stora tuggor, men det är lite svårt när man äter med pinnar, men jag tog iaf bara halva åt gången.

Sen sak jag återigen skriva en officiell tacklista :P
Tack Malin för den jättefina presenten. Jag hade på mej sjalen redan när vi gick för att äta.
Tack Edit, Malin och Petra för dom glada sms:en, jag sprang till mobilen varje gång jag hörde den plinga :P
Tack Oskar, mamma och Sara för dom trevliga mejlen ni skickade.
Och tack mamma, Frida, , MalinSara och Rickard för grattis-kommentarerna här på bloggen.

Blev nästan ännu mer Oscar-tal den här gången, får se om jag har anledning att skriva ett imorgon också :D

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: Frida

Inte fått mitt grattis sms? :(

2008-04-15 @ 21:44:57
Postat av: Helen

Nä, fast du kanske inte har mitt nya nummer. Jag har skaffat mej ett österrikiskt kontantkort för att det inte skulle vara sa dyrt att ringa inom Österrike. Men jag uppskattar försöket :)

2008-04-16 @ 07:27:10
URL: http://helenamark.blogg.se
Postat av: Rickard, Grefve af Kållered

Då kan jag ju bara å Ws vägnar säga att han också försökte sms:a igår.

2008-04-16 @ 14:02:21
URL: http://Haeggmeister.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0