Martin Luther King sa: Jag har en dröm!

Det säger inte jag, eller jo, jag har många drömmar. Men nu tänkte jag mer på att jag hade en dröm! Inatt. Jag drömde att jag var på Schönbrunns djurpark och när jag vaknade så hade jag en otrolig längtan efter att åka dit på riktigt och inte bara i drömmens värld. Så det gjorde jag! :P Eftersom jag låg i sängen till halv elva kollade jag först upp hur länge parken hade öppet, ifall det överhuvudtaget var nån idé att åka dit eller om jag bara skulle hinna vara där en halvtimme och sen stängde dom. Men det var inga problem. I april har dom öppet till halv sju, så om jag inte ville stressa ihjäl mej kunde jag åka ett tåg tio i ett, och vara inne i Wien klockan två. Sen tar det drygt 20 minuter att ta sej från tågstationen till djurparken men då hade jag iaf fyra timmar på mej i parken om jag ville det. Så länge blev jag inte kvar där utan jag gick redan efter tre timmar, men då var jag rätt nöjd så det gjorde ju inget :D Men på dom tre timmarna hann jag se alla djur jag ville se. Elefanter, geoparder, tigrar, giraffer, lemurer, Herr Nilsson-apor, pandor, isbjörnar, pingviner, bisonoxar och mycket mer. Jag såg till och med en kort glimt av isbjörnsungen, fast han gick precis in igen när jag kom dit (jag lovar, han gick inte in på grund av mej). Pandaungen har jag tyvärr inte sett än för han var också inne varenda gång jag var där. Däremot såg jag e lemurunge som var pytteliten! Mamma och Petra kanska kommer ihåg den lemurungen vi såg när vi var där tillsammans, men den här jag såg idag var ännu mindre! Den var lite mindre än min hand bara. Och jättestora ögon. den var jättegullig! Sen tycker jag om sälarna också. Jag lyckades komma dit lagom till matning, och vad det skvätter om dom största när dom slänger sej efter fiskarna! jag stod som tur var inte i skvättriktning så jag lyckades hålla mej torr, andra hade inte lika stor tur :P Sen såg jag också matningen av geparderna, där hade dom en lina i luften där dom fästa en halv hare som dom körde fram och tillbaka så att man fick se geparderna jaga också. Jag kan inte tänka annat än att både geparder, tigrar och pantrar är söta, det är verkligen bara stora katter, livsfarliga, men ändå katter, och alla katter beter sej likadant och dom är helt enkatl söta!

Så, till slut ska jag bara tala om att det finns folk som vanhelgar vilodagen även i Österrike! I förmiddags var det en av våra grannar som klippte gräset! Det ni, att han kunde med!? :P Om ni inte fattar var jag pratar om får ni läsa inlägget före detta.

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: mamma

Här kommer vi också att vanhelga kommande vilodag. Vi har fullbokat 2-4 maj så vi,måste verkligen bli klara.

2008-04-22 @ 21:21:29
Postat av: SAFE

isch vilken gubbtjyv! rackarns:) du får säga fula saker åt honom på svenska när du får chansen:P hehe

svenska skriftliga gick riktigt bra! hoppas hoppas på mvg faktiskt:D

massa kram!

2008-04-25 @ 08:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0