Ja må hon leva!

Ja må hon leva,
ja må hon leva,
ja må hon leva uti hundrade år.
Ja visst ska hon leva,
ja visst ska hon leva,
ja visst ska hon leva uti hundrade år!

GRATTIS PETRA!
(och alla andra som fyller år idag!)



Fast det är en sak jag har funderat på. Vad sjunger man när nån fyllt hundra år? Då har ju den personen redan levt uti hundrade år. Ska man sjunga "ja må hon leva uti tvåhundra år!"? Fast det är väl lite orealistiskt ändå? Att en människa lever till hundra år, det händer ju då och då. Men tvåhundra?! Jag tror att man får helt enkelt sjunga en annan sång då. "Happy birthday" eller "Med en enkel tullipan" för dom nämner ju inte ålder överhuvudtaget. Annars får man väl skippa första värsen på "Ja må hon leva" och gå direkt till "Och när hon har levat, och när hon har levat, och när hon har levat uti hundrade år. Ja då ska hon skjutas, jag då ska hon skjutas, ja då ska hon kjutas på en skottkärra fram!" och sen att hon ska hissas och det. Varför jag kommer att tänka på detta nu är för att den 9:e juni blir en som jag känner 100 år! Och jag tänkte att, det är ju gammalt, men hon är såpass pigg fortfarande så det känns inte alltför gammalt. Sen tänkte jag att om hon fyller hundra år iår, då föddes hon 1908! Då känns det genast betydligt mycket mer att vara hundra år. Tycker inte ni också det?

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: Syrran

tack så mycket för kortet och hälsningen, det blir en underlig födelsedag för mig i år, du är inte hemma, Johan är inte hemma på morgonen och jag får inget paket på sängen XP ... Fast jag antar att din födelsedag kommer att bli ännu mer underlig eftersom du inte ens kommer att vara i sverige då, men jag hoppas den blir bra ändå.

2008-04-13 @ 11:47:05
Postat av: mamma

Man kan byta ut 100 år mot många lyckliga år i den vanliga låten. Det görs på många vuxenkalas redan även om man inte närmar sig 100. Gå direkt på att skjuta folk verkar lite barbariskt.

2008-04-13 @ 15:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0