En till rolig show!

Ja, så var det snart dags igen. Imorgon ska jag nämligen se Afrika Afrika! (här är en länk till deras hemsida) Det är en afrikansk cirkus som är megastor, ca 50 artister eller nåt sånt har jag läst. Gabi och Johannes var på den förra året och säger att det är en otroligt bra föreställning så det verkar ju lovande :D Vad jag vet kommer det vara afrikanska dansare, jonglörer, akrobater, gummimänniskor och allt möjligt roligt. Så det kommer nog bli den roligaste cirkus jag någonsin har varit på. Gabi jämförde den med Cirque du Soleil och sa att Afrika Afrika! var bättre just för att det var mer afrikansk kultur i föreställningen och inte bara fantastiska cirkusnummer.

Annars så ska jag in till Wien idag för att gå till biblioteket. Måste lämna tillbaka böcker senast idag, annars blir det straffavgift. Och jag kan säga att straffavgiften är inte liten här. 1?/bok/dag. Så för tillfället har jag två böcker hemma. Om jag inte lämnar tillbaka dom idag utan först nästa helg skulle jag vara tvungen att betala 14?! (ungefär 140kr!) Och det för en veckas försening. Det är verkligen en bra motivation till att lämna tillbaka böckerna i tid kan jag ju säga. Sen om vädretär bra, vilket är just nu i Hollabrunn iaf, så ska jag nog gå lite på stan också. Fast jag ska försöka avhålla mej från att köpa saker! Några vykort är det enda jag tillåter mej att köpa, och det är ju inte så dyrt (plus att jag har ju fått lön idag så)

Hmm, finns det nåt mer jag kan berätta? Jag har sökt till gbg universitetet nu. Jag har anmält mej till boplats.se för att få en lägenhet sen till hösten. Jag har verkligen börjat ställa in mej på studenlivet nu kan jag säga. Jag har kollat upp vilken studentkår jag kommer tillhöra, vad det finns för föreningar där (jag funderar på om jag kanske ska ta en salsa kurs :P ) och jag har läst om institutionen för orientaliska och afrikanska språk som jag kommer plugga japanska på, det verkar vara ett väldigt trevligt ställe. Det är ett eget hus och jag har läst kommentarer från elever som pluggar japanska där nu och alla säger att det är en jätterba gemenskap eftersom det är ett eget ställe och att alla lärare är jättesnälla och hjälpsamma. Så jag riktigt längtar efter att få börja plugga igen! Det trodde jag aldrig att jag skulle säga men så är det. Ojojoj, vad ska det bli av mej? :P

(Sorry Malin, det vi pratade om provar jag nån annan gång. Jag har ingen ork för det nu)

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: SAFE

naa.. civilekonom med japanska:P låter väll fiint:D men det låter bra :)

2008-04-07 @ 09:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0