Är det snart helg?

Jag längtar verkligen till imorgon när jag kan få sova ut ordentligt. Idag och igår jobbar jag nämligen heldar eftersom Sophie har blivit sjuk. Det är verkligen synd om henne för hon blir så lätt sjuk, och då kan hon inte sova på nätterna för hon hostar bara. Men hon vill ju inte sova på dagarna heller vilket betyder att jag inte heller kan vila. Så nu är vi båda två trötta egentligen bara den ena av oss vill sova, vilket betyder att båda två måste vara vakna. Sen kommer Johannes efter skolan och då ska jag göra läxor med honom och sen ska han till scouterna och då måste jag egentligen med för att vi ska betala för en hajk dom ska ha till pingst men jag kan inte följa med för jag kan inte lämna Sophie ensam hemma, och hon kan ju inte följa med för då blir hon bara mer sjuk, alltså måste jag ringa Oma Grete och se om hon kan komma hit och ta hand om Sophie kort medans jag går med Johannes till scouterna, om det inte regnar förstås för då måste Oma skjutsa Johannes och ta hand om det där med lägeranmälan. Och ja, det är en hel del att ordna med som ni förstår. Sen ska Per åka och handla ikväll och det var sagt att om Sophie inte blir sämre nu under dagen så kan hon följa med, hon älskar att följa med och handla. Det är bara det att det verkar som om hon blir sämre för hon hostar mer idag än igår och hon har börjat få snuva nu också. Och då kommer hon bli jätteledsen för att hon inte kan följa med till affären och förmodligen kan hon inte heller då följa med och hälsa på Oma Rosie på söndag som ligger på sjukhus med bruten hand. Vilket innebär ännu mer tårar. För hoppningsvis blir hon frisk snart, håll tummarna med mej för det!

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0