Afrika! Afrika!

Okej. Jag kan bara säga, WOW! Eller nä, jag kan säga mycket mer vilket jag också kommer göra :P Ni trodde väl inte att ni bara skulle behöva läsa wow och sen kunna se en massa bilder?

Som vid "China Swan Lake" börjar jag min berättelse med när jag åkte hemifrån. Jag hade kollat upp var det skulle ligga på en karta så jag visste vilka gator jag skulle följa för att komma rätt. Det andra (efter det vanliga tåget till Wien) var bara att jag skulle åka spårvagn också, det har jag inte gjort så mycket hittills för tunnelbanan brukar komma rätt nära dit jag vill. Men nu åkte jag alltså spårvagn första gången själv också, men det var inga problem och jag hade stenkoll på vart jag skulle, plus att tälten var otroligt stora med stora skyltar, så även det här var svårt att missa. Men när jag kom dit visade jag upp min biljett och blev glatt välkomnande in i tältfoajén. Och när dom kallar det ett tältpalats är det verkligen precis vad dom menar. Det är flera tält som dom satt ihop, så det fanns en massa gångar att gå omkring och titta i innan det började. Det fanns bland annat ett café, en restaurang, en shop och som jag redan nämnt foajén. Och i foajén fanns det små barer där man kunde köpa afrikanska viner eller likörer, och även vanlig läsk för barn. Jag drack en Amarula cream likör (tror jag att den hette, det var iaf en afrikansk frukt som blivit gjord till likör) som smakade riktigt gott. Man kunde även i foajén köpa sej små rätter, motsvarande varmkorv med mos i storlek ungefär, fast afrikanska rätter. Det åt jag inte eftersom jag precis hade ätit innan jag åkte och inte var hungrig. Jag kan tillägga förresten att det var otroligt varmt i tältet. Jag hade bara en långärmad t-shirt och relativt tunna byxor på mej men det var nästan att jag svettades där inne!

Iaf, sen gick jag och letade upp min plats som var riktigt bra. Inte precis vid scenen men tillräcklgt nära för att jag skulle kunna se allt som hände ordentligt. Och vad det hände för saker. Det fanns till att börja med en liveorkester och tre sångare som sjöng till nästan alla framträdandena, och sen fanns det stora grupper dansare, och gummimänniskor, jonglörer och fantastiska akrobater. Och jonglörerna jonglerade med en massa saker. Det fanns två stycken som använde vanliga bollar, men vilka tricks dom kunde. Killen jonglerade mot golvet och rörde på benen mellan bollarna hela tiden så det såg ut som om han dansade samtidigt, och sen jonglerade han och tjejen tillsammans fem eller sex bollar med bara en hand var. Sen fanns det tre tjejer som på fötterna jonglerade stora urnor och bord! Och två killar jonglerade i princip med människor. Även dom använde fötterna och höll på att kasta upp en tjej och en kille i luften så att dom snurrade och voltade och växlade mellan att sitta på och ligga på jonglörens fötter. Sen kastade de två jonglörerna människorna mellan sej. Helhäftigt! Jag skull egentligen kunna berätta en massa mer om föreställningen, men jag ser att det redan har hunnit bli rätt mycket text. Och det var ju några som inte orkade läsa hela mitt inlägg om "China Swan Lake" för att det var så långt. :P Så jag avslutar nu det här inlägget med att berätta att jag köpte programhäftet som ni kan få se när jag kommer hem och cd-skivan med all musik ifrån showen.

Och nu kommer bilderna (för tredje gången kan jag tala om eftersom det har krånglat för mej med det här inlägget!)

       305424-23   305424-23

                               305424-24

                  305424-19

                      305424-21  305424-20

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: Rickard, Grefve af Kållered

Än en gång läste jag bara det fetstilta, men man förstod väl det mesta ändå :P Är inte i form för att läsa mycket nu. har suttit vid datorn och arbetat med mittprojekt i 10 timmar idag. Man är ganska slut.

2008-04-06 @ 22:36:36
URL: http://Haeggmeister.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0