Första skoldagen

Naturligtvis är det inte min första skoldag jag menar utan barnens, eller i Sofies fall, första dagen i dagis igen efter sommaren. I mitt fall så var det mer utav första ordinarie arbetsdagen, eftersom hittills har det varit sommarlov och hela familjen har haft lov så det har inte direkt varit några rutiner. Men som det varit idag kommer det alltså fortsätta resten av min tid här ungefär. Och det blir nog inte så dåligt. Iofs måste jag gå upp kl 6 så jag är färdig att assistera barnen när de vaknar så de blir färdiga i tid (och tro mej, man har inte mycket tid över för sej själv så man måste vara klar i förväg!) men det gjorde jag ju nästan hela min skoltid också så det klarar jag väl av ett år till. Och efter att jag gått med Sophie till dagis och kommit hem igen (ca kl 08.00) så kan jag ju faktiskt sova lite till om jag känner för det. Sen ska jag hämta Sophie igen kl 11.30 och när vi kommer hem måste maten bli klar så fort som möjligt eftersom barnen är otroligt hungriga vid det laget. Och sen är det bara att leka hela eftermiddagen med Sophie och se till att Johannes gör sina läxor och inte ställer till allt för många dumheter (som att elda i trädgården vilket han gjorde idag). Fast eftermiddagarna är inte riktigt så lätta som jag kanske får det att låta. Att hitta på lekar i fem - sex timmar fem dagar i veckan åt en tre åring är itne det lättaste. Men men, jag klarar av det med :D

 

Jag vill också skriva i detta inlägget att jag faktiskt åkte till Schönbrunn i lördags och den slottsparken är enorm! Jag gick omkring där i drygt två timmar och jag hann inte se allt. Till exempel så ligger ju Schönbrunns djurpark där och den var jag aldrig ens inne i. Fast klockan hann bli stängningsdags innan jag hunnit till djurparken så det får bli en till resa till Schönbrunn nån annan dag. Och jag har ju tio månader kvar här så det borde jag liksom hinna tycker man ju :P

 

Som ett litet Ps. ska jag tyst säga att på de två veckorna jag har varit här har jag redan hunnit spendera ca 120 euro redan. Fast som sagt så säger vi det tyst!


Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: mamma

Så länge pengarna räcker när du är i Österrike så gör det väl inget om de rullar. Ha kul och köp det du behöver och gillar. Kom bara ihåg vinter jacka och termobraller.
mamma

2007-09-03 @ 21:47:20
Postat av: Lin-Lin

Heej! nu har jag läst din blogg från början till slut (bevisligen, eftersom jag skriver en kommentar) och, jaa... Det låter som om du klarar dig! Jag har sovit på Chalmers, tränat karate och stört mig på den envist dorppande regnet.
I sverige är allt lixom som vanligt, förutom att det inte alls är som det brukar för mig.
Just nu är jag au chomage om du förstår...
Men å andra sidan tänkte jag att det blir bra att ta körkort och att lära sig att laga mat då.
Kram på dig, ser fram emot lite bilder så jag slipper sakna dig alltför mycke!

2007-09-04 @ 14:31:19
Postat av: Editor

det verkar som om den där lille gutten är en liten wannabee-jonas! eldar och allt! idag har jag inte gjort ett smack, förutom att vinkat av elinono. för igår kom hon hem till mig och sen satte vi oss i pyjamas i sovsäckar på min altan och lite senare cyklade vi iväg, fortfarande iklädda pyjamas, till melody club-konserten som var i partken här i götene:) vi fick många underliga blickar må du tro.
vi saknar dig!! har du läst min present än? skulle vara kul att höra vad du tyckte om den:P
Krrrrr

2007-09-08 @ 15:54:28
Postat av: SAFE

mjupp! kul kul:) nu har jag lsät det jag missat på ett tag..:) låter sköööj:D hehe:P jobbigt det där med lekarna dock:S du skulle tagit med dig scoutboken med alla lekar i:) hehehe lite svårt att översätta kanske, eller vad pratar du för språk med barnen?
fick ditt vykort idag! jättefint.. texten tyder på att det är precis samma helen som vanligt som skriver.. ( lika osammanhängande, o hopp hit och dit^^) =D
hade kemiBprov idag.. kändes helt ok faktiskt! hoppas jag klarar G. inställd på att jag gör det iaf:) får hoppas på det bästa (som är ca 34 poäng för MVG) ^^ hahahahaa!
scouter senaert..
en nyhet till! jesper och jag har gift oss..

2007-09-12 @ 16:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0