CD-spelar inköp

Först ska jag bara säga att jag sitter på ett internetcafé i Wien just nu och har köpt två böcker (inte planerat, ett impulsköp) en kalender (det var planerat, Gabi sa att det skulle vara praktiskt för då kan vi gå igenom hennes scema vecka för vecka och jag kan skriva ner och på så sätt komma ihåg allt viktigt som händer) och jag har även köpt mozartkulor (nougat och marsipan för er som inte vet, plus att det var väldigt inplanerat, jag gjorde nästan den här Wien resan enbart för mozartkulorna och sen planerade jag in andra saker jag kunde göra när jag ändå är här). Vad jag mer ska göra här i Wien idag är att jag ska åka till Schönbrunn. Det är väldigt fint väder här idag, åtminstone just nu, imorse var det tjockt med moln men dom har försvunnit :D

Men men, till saken. Igår köpte jag en cd-spelare så att jag kan lyssna på mina cd-skivor. rätt praktiskt va? Och det första udda med det här inköpet var att vi hade sett en annons om billiga cd-spelare i en affär så naturligtvis gick jag till den affären. Men jag hittade inte själv cd-spelarna så jag tänkte att jag skulle fråga i kassan. Fast det var ju lättare tänkt än gjort. Jag kunde inte komma på ett enda ord på tyska som jag behövde så jag frågade expediten om jag kunde prata på engelska istället (den frasen kom jag i alla fall ihåg som tur var) och det fick jag. Så jag började prata. men till min förtvivlan upptäckte jag att jag inte kunde prata engelska heller, jag sa ungefär vartannat ord på engelska och vartannat på tyska. Fatta att den expediten måste tyckt att jag var underlig! I vilket fall så fick jag min cd-spelare och jag gick hem. När jag väl var på mitt rum packade jag upp cd-spelaren och satte i en cd-skiva för att kolla om den tog brända skivor, vilket den tur nog gjorde. Sen bestämde jag mej för att kolla in om det fanns några bra radiokanaler och då lyckades jag bläddra fram en tjeckisk eller slovakisk kanal (tror jag) som spelade klassisk musik. Kanske inte riktigt vad jag sökte så jag bläddrade vidare. Jag kom till en kanal som spelade en låt av Justin Timberlake och tänkte att det kanske kommer bättre låtar så jag stannade kvar vid den stationen. Och nästa låt som börjar känner jag igen introt på som en Carola-låt och tänkte att "Jaha, spelar dom Carola i Österrike?" Jag kommer inte på vilken låt det är men tänker att det borde jag ju höra bara hon börjar sjunga. Så kommer sången och jag spetsar öronen. Och vad hör jag om inte en italiensk cover på Carolas "Gloria"! Det var ju ännu underligare än att dom skulle spelat Carolas svenska version. Jag tror jag får nöja mej med att lyssna på  mina cd-skivor för jag tror inte att jag klarar av fler sådana chocker.

Som en sista grej vill jag bara tala om att jag har beskrivit dom japanska skriftsystemen på tyska för Gabi, och det var inget lätt som ni kanske kan tänka er!


Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: mamma

Behöver du fler CD skivar kan jag skicka ner dem.
Hur blir det med garderob om du måste köpa CDspelare själv?
Tänker på dig
mamma

2007-09-02 @ 16:25:05
Postat av: Syrran

Vilka böcker var det du köpte?

2007-09-05 @ 19:06:50
Postat av: Helen

Jag köpte "Can you keep a secret" av Sophie Kinsella och "Memory in death" av J.D. Robb (alltså Nora Roberts)

2007-09-06 @ 19:53:26
URL: http://helenamark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0