Snart två månader - tillägg

Jag vill bara göra ett litet tillägg till det förra inlägget, och det är om euron. Det känns inte normalt än. Eller jo, det börjar ju kännas normalt på sätt och vis men euron är så idiotisk. Jag hoppas verkligen att Sverige aldrig skaffar euro, men om vi måste ha euro så får dom banne mej byta till det det här året medan jag lär mej använda det här. För ärligt talat. Kronor är mycket bättre, vi har bara fyra olika mynt och fem olika sedlar, och det är lagom tycker jag, inte så svårt att hålla koll på i plånboken. Euron däremot. Ojojoj vad mycket mynt det finns. Det finns åtta olika mynt, och minst fem olika sedlar. mtta olika mynt, och minst fem olika sedlar. Mynten är 1 cent, 2 cent, 5 cent, 10 cent, 20 cent, 50 cent, 1 euro och 2 euro. Vad ska man med alla dessa cent till? Jag menar, när sjutton orkar man egentligen leta fram exakt 38 cent om nåt kostar t. ex. 2,38 euro? Men tar ju hellre och betalar med 3 euro jämnt för det är lättare att hitta i plånboken eftersom dom är större, men att leta fram 8 cent bland alla mynt tar ju en evighet. Så istället får man bara tillbaka 2 cent i det här fallet sv fick man ytterliggare några småmynt. För tillfället har jag tolv stycken 1-cent mynt och nio stycken 2-cent mynt, plus en massa av de andra sorterna också. Plånboken väger bly! Myntfacket är nästan proppfullt och då orkar man ju ännu mindre leta fram alla nödvndiga mynt för den exakta summan. Men snart får jag göra det, annars kommer jag kunna betala en glass eller nåt med bara 1-cent mynt. 


Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: Sara

det låter lite jobbigt... hur är vädret där nere? temperaturen? kram

2007-10-20 @ 19:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0