spring, spring, spring, och ändå får jag inte vad jag ville

Som jag skrev i senaste inlägget så planerade jag att åka till Wien idag, och det gjorde jag också. Och jag sprang fram och tillbaka där som en förvirrad iller. Det började galet för jag tog tåget till Wien och där gjorde jag som vanligt och gick till tunnelbanan för att åka in i centrum. Jag gick till rätt plattform, det är sant, men problemet var att den andra plattformen var ur funktion så tåg från båda hållen gick från samma plattform. Och naturligtvis kom jag på fel tåg då. Så vid nästa tunnelbanestation ropades ut och jag upptäckte att det var fel hoppade jag av och fick helt enkelt vänta på nästa som gick åt rätt håll. Det är tur att tunnelbanan går såpass ofta som den gör (var femte minut!) så jag kom ju rätt snabbt in till min tilltänkte station iaf. Men där gick jag upp i fel ända så jag hade helt plötsligt ingen aning om var jag var. Jag tänkte att det kan ju inte vara så långt från där jag brukar gå upp så jag gick runt en stund i näreheten men såg inte nåt som såg bekant ut. Så jag gick ner till tunnelbanan igen och gick upp i andra änden, och då såg allt ut som jag var van vid så då hittade jag rätt. Men sen efter en stund så tog jag tunnelbanan till en annan del av Wien för jag skulle kolla i en speciell affär som jag sett senast jag var i Wien och som jag nu ville kolla i efter den där japansk-engelska ordboken som jag letade efter. Men eftersom jag aldrig varit inne i affären tidigare och bara sett den när jag passerade var jag inte riktigt säker var den låg, jag visste vilken gata men det är en väldigt lång gata så jag bestämde mej för att börja gå i ena riktningen och se ifall jag hittade den. Jag visste åtminstone vilken sida av gatan den låg på så jag behövde ju bara bekymra mej om ena sidan. Men jag gick och gick och såg den inte så till slut började jag undra om den låg åt andra hållet iaf, även om jag inte trodde det, för så långt bort från tunnelbanestationen kom jag inte ihåg att den låg. Men jag gick en stund till iaf och tills lut så såg jag den, The British Bookshop, så då gick jag in och hittade enordbok för om man skulle på affärsresa dit, och det var jag inte intresserad av och nåt annat hade dom inte så då gick jag igen. Jag kollade in i en annan bokaffär också men där hade dom bara tysk-japanska ordböcker och det var att krångla till saker lite för mycket tycker jag. Så jag struntade i den också. Så jag tog tunnelbanan tillbaka till tågstationen och köpte nytt månadskort (jag lånar Pers månadskort när jag åker men han hade inte fyllt på det så jag fick pengar att fylla på det med men här I Hollabrunn var inte biljettreceptionen öppen så jag fick köpa en enkelbiljett I biljettautomaten för att komma till Wien) I vilket fall, när jag ahde köpt kortet kände jag att jag var hungrig och det var fortfarande en halvtimme kvar tills tåget skulle gå så då tog jag helt enkelt tunnelbanan tillbaka in i centrum och köpte jag en apfelstrudel i närmaste caféstånd och tog tunnelbanan tillbaka till tågstationen. Men p.g.a. att tunnelbanetågen var tvungna att använda samma plattform var det förseningar på tunnelbanan så då missade jag tåget istället och fick vänta till nästa. Det var iofs inte så lång tid, en halvtimme, så då satte jag mej ner och lyssnade på min mp3. Men efter allt detta fram-och-tillbaka åkandet så har jag nu ätit en jättegod middag med ris, stekt kyckling och wokgrönsaker och sötsur sås och nu ska jag ta ett lååångt, härligt, välförtjänt bad. God natt!


Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: Johan

Men Helen då! Det e ju jag som brukar bara vandra runt tills man kommer rätt, inte du. :P

2007-11-08 @ 09:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0