Snart nytt år

Nyårsafton. Fyrverkerierna smäller och glittrar utanför fönstret (och har gjort det varenda kväll i tre veckor nu ungefär så det känns inte särskilt speciellt nu) och jag kommer äta en god tre rätters middag ikväll. Fast jag ska inte önska alla gott nytt år än. Jag tänkte att först ska jag ta en genomgång av det året som tar slut ikväll, 2007.

Vi kan ju börja med förra nyårsafton, eftersom den började året. Det var tänkt att bli en lugn tjejkväll, och det började faktiskt så, med att vi gjorde middag tillsammans. Jag hade köpt ungefär 15 olika sorters frukterså vi gjorde en exotisk planka. Mycket intressant eftersom jag hade köpt frukter jag inte hade nån aning om vad det var för nåt. Men i vilket fall så gick sen upp och spelade lite Wii (ni vet det där tv-spelet där kontrollen är sladdlös så spelar man ett tennisspel håller och viftar man med dosan som om det vore ett tennisrack) och då plötsligt ringer det i Malins telefon (hon var närvarande den kvällen som ni kaske förstår) och Rickard säger "Hallå! Vi är här nu" ungefär och vi springer skrikandes och skrattande ner igen och släpper in Rickard och Jonas. Senare skjuter vi även rakteter och äter massa godis så det var en rolig början på 2007 måste jag säga.
Tyvärr måste jag säga att jag kommer inte ihåg så mycket mer från dom första månaderna. Det var en massa smågrejjer såklart, men det jag vet är att jag var på Rickard och Sandras födelsedagskalas. Det var roligt och det var även första gången jag åkte tåg alldeles ensam. Jag åkte hem på natten medan alla andra sov hos sina pojkvänner eller så bodde dom i närheten. Men men, det var ju a problem så...
Nästa grej som dyker upp i huvudet på mej var min, Elin, Sara, Sofie och Amandas projektarbetsresa. Det var en rolig och välplanerad resa (vi fick till och med MVG på det!) och vi hade kul större delen av tiden. Naturligtvis var vi lite småtrötta och lättirriterade på varandra emellanåt också men det var ju inget konstigt med tanke på att vi spenderade 24 timmar om dygnet med varandra och bodde enbart i enrums campingstugor (utom en, den hade faktiskt två rum). Men det överlevde vi och vi var fortfarande kompisar efter resan, vilket måste ses som nåt positivt, eller hur :D
Efter det var det påsk och min födelsedag, men eftersom jag fyllde 19 var det ju ingen stor grej men jag hade en liten tjejkväll hemma hos mej, tror jag i alla fall.
Sen tog jag ju studenten i år också. Det måste jag ju säga att det var roligt. Utsikten att inte behöva gå i skolan i helt år var väldigt upplyftande tycker jag allt. Jag tänker inte gå in på några detaljer, börjar jag kommer jag väl till slut berätta allt och då kommer ni inte orka läsa till slutet förmodligen. Så var ni inte själva med, synd om er, skriv ett mejl om ni är intresserade av att veta (även om det kanske kan va lite sent påtänkt så här ett halvår i efterhand).
Sen började ju sommaren, rent teoretiskt iaf, för om jag kommer ihåg rätt var det inte direkt fint väder i början. Det regnade rätt mycket från och med min studentdag ungefär. Men det gjorde mej inte så mycket. Då var jag på full jakt efter en plats som au pair, och jag hittade ju en också. Fast den hade början senare än vad jag hade planerat så jag åkte helt enkelt på läger också för att fylla ut tiden :P Och det var ett roligt läger. Massa trevliga människor och massa roliga saker att göra.
Fast allra roligast den sommaren, näst efter lägret, var de två sista veckorna före jag flyttade. För oj vad mycket kompisar jag umgicks med då. Jag ville ju säga hej då till alla så jag träffade en massa människor var och varannan dag. Och jag var i centrum varenda gång! Fatta det, hur mycket bättre kan det bli eller? :P
Efter att jag sen flyttat hit, till Österrike, har ni kanske redan läst det mesta som jag skrivit och då vet ni ju hur jag har haft det. Men en kort sammanfattning är att jag har upplevt många nya saker och har varit både glad och ledsen. Jag tror att jag har blivit lite mer vuxen under den här hösten och vintern. Jag menar, när man har ansvar för två små barn är man nästan tvungen att bli vuxen. Fast ni behöver inte oroa er, jag har fortfarande mitt glada barnasinne kvar, men har ni erat glada barnasinne kvar? :P

Så, nu är vi tillbaka vid nyårsafton igen då. Och den kommer firas lite annorlunda mot förra gången. Men jag är säker på att jag kommer ha en glad avslutning på det här året också och jag hoppas att nästa år kommer fyllas av en massa nya roliga fester och resor och andra händelser, både för mej och för alla er som läser detta! Mina sista ord i den här bloggen blir alltså:


God Jul och Gott Nytt År!

Skriv vad ni tycker, tack!
Postat av: Syrran

Gott nytt år! Jag ska bara säga att du inte var ensam om att äta tre rätters middag idag. Mamma och pappa hade dessutom bjudit in massa gamlingar (folk i deras ålder alltså) och som dom pratade... Middagen tog 2 timmar! Och innan dess hade de drinkat i en timme..
Ha det så roligt i natt iaf och så ses vi om drygt en månad!

2007-12-31 @ 22:01:46
Postat av: mamma

Gott Nytt År! Som du förstår hade vi en trevlig fest och den höll på till efter två.
Du har haft ett innehållsrikt år 2007. Hoppas 2008 blir lika bra.

2008-01-01 @ 13:28:12
Postat av: Lin-Lin

HOho! Nytt år, ny låt, nytt flow! Uhm...jag vet inte riktigt vad jag tänkte säga. Det blir lite som ett Malin-inlägg; osammanhängande och skrattigt...

KRAM!

2008-01-05 @ 20:13:19
Postat av: SAFE

gott nytt! haha vadå osammanhängande, har jag aldrig märkt^^ =D hoppas ditt halvår som är kvar blir lika bra som det förra:P

2008-01-15 @ 10:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0