Ankomstdagen (fortfarande samma dag som avresedagen)

Det första jag vill säga är att jag irriterar mej pa de österrikiska tangentborden! Det första jag märkte var att @ är pa fel knapp. Istället för att trycka [Alt Gr] [2] sa maste man trycka [Alt Gr] [Q]. Fatta att det tog ett tag för mej att hitta det! För det andra kan jag inte skriva a, alltsa inta a utan a :P tredje sista bokstaven i alfabetet. Fast det har ni nog redan märkt och det kommer ni fa vänja er vid, och om jag skriver ü istället för tredje sista bokstaven sa bli inte förvanade för det är ü som sitter pa den platsen. En annan sak jag ocksa nyss upptäckte var att z och y har bytt plats. Hur svart är inte det pa en skala när man vant sej vid att tangenterna sitter pa vissa platser och sen helt plötsligt byter dom plats! Plus att istället för att det star [Ctrl] sa star det [Strg] och liknade grejer pa andra knappar. Dumt!

I vilket fall sa har jag kommit fram nu och jag tror att jag kommer trivas jättebra. Naturligtvis kommer jag sakna alla i Sverige men jag kommer nog inte vara olycklig här. Och det är ju en bra sak. Flygresan gick bra och jag gick inte vilse en endaste gang, tänka sej :) Men vi akte i princip direkt fran flygplatsen till deras hus eftersom jag var rätt trött och det var rätt sent pa eftermiddagen redan, vi tog en liten omväg just i Hollabrunn sa att jag fick se liten av staden jag ska bo i, men det blir nog mer av runtvisningen imorgon.

Nu ska jag snart lägga mej sa jag skriver mer nan annan dag!

Puss och kram till alla er i Sverige!


Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0