5 dagar kvar

Ja, nu närmar sej avresan. Och jag har hur mycket som helst kvar att göra innan jag åker. Jag ska städa mitt rum, jag ska packa det jag ska ha med mej på flyget och jag ska göra ett paket av grejerna som ska postas. Det är nämligen så att eftersom jag ska flyga till Österrike så får jag bara ha med mej 20kg bagage och 6 kg handbagage och det räcker inte riktigt för alla mina grejer. Men när jag och mamma kollade igenom alternativen så upptäckte vi att det är billigare att posta resten av mina grejer än att betala för övervikt på flyget, så därför gör jag på det här sättet. 

Dessutom ska jag även måla klart ett balkongräcke här hemma. Det var vad jag skulle gjort idag, men eftersom det regnar så förjolat så fick jag ändra det beslutet och istället ska jag städa mitt rum. Inte mycket roligare men det måste göras, annars tillåter inte min mamma att jag lämnar landet. Fast om jag startar musik på hög volym och dansar samtidigt som jag städer så går det förhoppnignsvis lite lättare. Det tar fömodligen något längre tid att bli klar då men det är det värt. Jag tillhör den gruppen människor som avskyr att städa och bara göra det när det är nödvändigt, som vid högtider och när det blivit så svårt att ta sej fram i rummet att man måste hoppa över vissa högar med grejer. Jag gör, eller gjorde eftersom jag slutat skolan nu, hellre mina läxor än städade mitt rum. Det säger er kanske inte särskilt mycket om ni inte vet att läxor hamnar bara snäppet över städning på min prioriteringslista, alltså väääldigt långt ner. Fast förmodligen blir jag tungen att förändra mina vanor att undvika städning om jag nu ska bo hemma hos nån annan i ett år. Jag kan nog inte undvika mitt rum så mycket så att jag slipper se det om det blir så stökigt. Jag använder nämligen i princip bara mitt rum till att sova här hemma. Men så kommer det antagligen inte bli i Österrike. Fast det märker vi ju när jag vart där i en månad :P

Skriv vad ni tycker, tack!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0